Schade caravanverzekering melden

Hoe kan ik een schade aan mijn caravan melden bij de verzekeraar voor mijn caravanverzekering? Heel dat heel eenvoudig en snel via de digitale PolisMap. Hieronder leggen wij stap voor stap uit hoe je een schade aan je caravan kan melden bij de verzekeraar van je caravanverzekering.

Pech onderweg of schade in het buitenland? Alarmdienst bellen!

Als je onderweg pech hebt met je caravan of je bent in het buitenland en je hebt schade aan je caravan? Neem dan altijd eerst contact op met de alarmdienst van je caravanverzekeraar! De gegevens van de alarmdienst en het telefoonnummer staan op de polis of in de polisvoorwaarden van je caravanverzekering. Deze kun je via de PolisMap opzoeken.

Inloggen op de PolisMap voor je caravanverzekering

Ga naar https://verzekeringsplaza.polismap.nl/ om in te loggen op je digitale PolisMap.

Als je de schade liever meldt via de PolisMap App op je Apple iPad of iPhone of op een Android apparaat, dan kun je eerst de PolisMap App downloaden.

Code vergeten of inloggen lukt niet?

Je kunt inloggen op je PolisMap met je e-mailadres en de eerder aangemaakte code. Als je de code niet meer weet, dan kun je rechts onderaan klikken op "Code vergeten" om een nieuwe code aan te maken.

Als het inloggen dan nog steeds niet lukt kun je het beste een e-mail sturen naar service@verzekeringsplaza.nl.

Het begindscherm van je digitale PolisMap

In dit hoofdmenu kun je kiezen wat je wilt gaan doen. Je kunt via "Mijn gegevens" je eigen gegevens bekijken en aanvullen. VIa "Mijn polissen" kun je de verzekeringen bekijken, polisvoorwaarden opzoeken en een groene kaart opvragen. Als je een wijziging door wilt geven zoals een adreswijziging, een andere caravan of een ander bankrekeningnummer, dan kun je klikken op "Wijzigen".

In dit geval kies je voor "Schade melden".

Kies het soort schade met je caravan dat je wilt melden

In het volgende scherm kun je kiezen wat voor soort schade je hebt. In geval van een schade aan een caravan gaat het meestal om een "Ander soort schade".

Wie heeft er schade

Je kunt hier aangeven wie er schade heeft. Als je alleen schade aan je eigen caravan hebt, dan kun je kiezen voor "Ik".

Als je per ongeluk een schade bij iemand anders hebt veroorzaakt, dan kies je voor "Iemand anders".

Als zowel jijzelf als iemand anders schade hebben, dan kies je "Ik en iemand anders". Klik daarna op "Ok, volgende stap".

Op welke verzekering wil je een schade melden?

Selecteer in dit scherm op welke verzekering je de schade wilt melden. Je selecteerd de verzekering door één keer te klikken op de caravanverzekering waar het > teken achter staat.

Wanneer is de schade aan de caravan ontstaan?

In dit scherm kun je invullen wanneer de schade is ontstaan. De datum kun je opzoeken door het kalender-coontje aan te klikken. Voor het invullen van de tijd kun je ook op het klokkje klikken. Als je het tijdstip niet weet, dan kun je 0:00 uur invullen. Klik op "Ok, volgende stap" om alle overige vragen voor de schademelding in te vullen.

Schademelding verzonden, en dan?

Als je alle gegevens hebt ingevuld en de schademelding hebt verzonden, dan wordt deze rechtstreeks aan de verzekeraar verzonden. De verzekeraar gaat de schade op je caravanverzekering zo snel mogelijk in behandeling nemen. Meestal ontvang je binnen een paar dagen een e-mail met informatie over de verdere behandeling van de schade.